Saturday, November 13, 2010

diet secara ATKINS.....

aku sekarang ni dah hari ke-5 diet secara ATKINS....

diet ATKINS ni diet yang tidak memakan carbs yang terlalu tinggi...
cukup sekadar 20g sehari...
aku tahu diet jenis nih pun sbb dari AMY...dia cuh aku baca blog taknakgemuk.blogspot...
blog nih dari adik dzul...aku mmg tabik gler arr ngan dia...leh kurus senang2 jer..
jeles pun ada...lepas baca blog nih lagi arr semangat aku nak kurus...
petua2 tuk ATKINS nih....

1) aku xleh makan nasik...waaaaaa..makanan peberet aku kot...alamaakkk....
2) aku xleh minum air manis...segala2 air manis xleh....buah pun xleh...adoyyaii..
3) kena minum air dalam 3 liter sehari...letih g masak air...heeheh

ha...ni petua2 paling keras aku kena ikut....
emmm....
cm ner erkk...leh x aku buat??
leh kot...
ni dah ari ke-5 kot...

apa yg leh aku makan...food diary aku lar konon...

bekpest

telur rebus separuh masak 2 bijik...nyum2...
air masak banyak2..

lunch
ayam goreng 1 ketul
mayonis (kraft)
sayur hijau banyak2
air banyak2

malam
menu sama ngan lunch...
air banyak2


disebabkan aku duk hostel...limit jugak ar aku makan sbb xder lauk sangat kat cni...
yang paling betul..makanan dia xbest...harga pun mahal...addesss...
nasib beli bekas masak telur tuh....
leh makan telur ari2...hahaah

tp kan...kadang2 tuh jemu jgak
tunggu balik nanti lar...variasi ckit makanan tuh...
cakap sal balik...adooyaiii...esok balikk....
lepas paper NAD (network analysis n design) aku terus balik kot
waa.....bestnya leh balik....tp 20hb kena datang balik...
emmm
so sad kan... :(


ha...cakap hal diet aku ke-5 ATKINS nih kan...
ari nih aku rasa betul2 pening...aku ingatkan xcukup zat or apa2 ker..
so aku kebas nasik anys 2 mulut tuk kurangkan pening...
tp bila baca2 balik blog adik dzul tuh rupa2nya adalah punca2 ketosis dalam
badan kita bila kita melakukan diet ATKINS nih...addooyyaaiii...

punca2 ketosis...

1)mulut berbau...oouucchh...busuk kot....
2)pening2....ingatkan sbb xmakan...
3)kerap buang air....yalah...minum air byk sgt
4)hilang selera makan nasik....mmg pun..heheh
5)air kencing warna putih...dzul ckap sbb dia buang lemak...ntah xpernah check..ahakss

emm...xper lar qdah....hari ni dah ari ke-5 aku xmakan nasik..
dah kira bagus lar nih...cchhaaiiyyookkk qdah...hehehe

aim aku nak turun berat aku byk2..kalu boleh sampai 55-60kg dlu kot...
sbb tinggi aku ni dah lar 167 cm...kalu byk2 sgt kan mcm kering lak...ahaaakkkss...
sekarang nih berat aku...tttuuutttt...xleh gthu lagi..
tggu berjaya lu sikit baru aku gthu berat sebenar aku..hehehe

ok lah..aku perlu study lak...
semangat nak study kobar2 dah ni cm semangat NAK KURUIH...
muka Prof Sabira Khatun pun dah nampak2 jer...hahaha

No comments: